As incepe cu precizarea: BCR din 2007 e banca lui Danila. Ceea ce a facut Wimmer, se va vedea pe Q1 2008. Sintetica, rezultatele stau cam asa
|
banca |
Profit net (mil.euro) |
Credite (mld.euro) |
Roe (%) |
depozite |
active |
Vetiuri comisioane |
|
Bcr |
276,5 |
10,2 |
20,6 |
8,3 |
17,5 |
256,4 |
|
Brd |
274,8 |
8.08 |
35,4 |
8.08 |
11,3 |
296 |
BRD a accelerat pe tendinta prezenta in UE, pe cea a veniturilor din comisioane. Pe termen scurt, e ok. Pe termen lung, e perdanta aceasta strategie. Am impresia ca nici BCR nici BRD nu si`au definit cu exactitate locul in piata. Una peste alta, orientarea BRD pare sa aiba succes. Dar e posibil ca devansarea rezultatelor BCR de catrea BRD sa se datoreze interesului scazut pe care Wimmer, continuatorul lui Danila la sefiaBCR, il manifesta. Omul si`a acordat o pauza exact cand BRD isi tura motoarele, ceea ce il poate costa pe termen mediu.
Ca sa rezum:
BCR e inca cea mai buna banca locala, dar Gelin e cel mai bun bacher. Sau mai altfel spus, nu conteaza cu cine faci sex, ci cat de mult ii place.
update: Nu am trecut in tabel ca standardele de raportare financiara sunt diferite la cele doua banci. Ca atare, datele din tabel sunt doar la nivel sintetic. Mi s`a atras atentia in mod corect asupra acestui amanunt si ma grabesc sa il mentionez si aici
februarie 29, 2008 la 2:29 pm
Comparatia deocamdata nu prea se poate face, deoarece BRD si-a publicat rezultatele in RAS (fiind listata la Bursa in Romania), iar BCR in IFRS. De fapt, in cazul BCR, este o strategie impusa de actionarul majoritar Erste.
Mai multe remarci aici. Observati ca rezultatele BCR sunt, in plus, consolidate (cuprind si rezultatele BCR Asigurari, BCR Leasing, BCR Securities etc), deci nu se stie cat a produs de fapt banca BCR luata individual. Un semn de intrebare deja in aceasta privinta.
Rezultatele consolidate ale BRD (932 M RON), deci pe grup, sunt mai mari decat cele consolidate ale BCR (924 M RON), dar pe metodologii diferite. De remarcat un alt aspect: in IFRS, de cheltuielile cu restructurarea ale BCR nu se tine seama, deci metodologia aceasta mascheaza in buna parte performanta slaba a bancii.
Un al doilea aspect: rezultatele BRD calculate in IFRS vor fi inca si mai mari decat cele calculate in RAS, deci decalajul de productivitate intre BRD si BCR va fi inca si mai evident.
Ai facut o eroare in comentariul tau, destul de comuna printre cei care nu lucreaza efectiv in domeniul bancar, ci doar il comenteaza, asupra careia imi permit sa iti atrag atentia.
Iata: superioritatea volumului veniturilor din comisioane la BRD fata de BCR nu se datoreaza unui presupus nivel mai ridicat al comisioanelor la BRD fata de BCR, ci pur si simplu din volumetrie. BRD vinde mai multe credite, mai multe depozite, mai multe pachete de produse, etc si astfel produce, logic, mai multe comisioane. Volumul veniturilor din comisioane nu e un scop in sine, el depinde de volumul vanzarilor.
Si inca ceva: daca ai cea mai buna banca din Romania, BCR cum ai zis tu, nu prea conteaza cine o conduce, ca merge singura, nu? Uite ca nu merge singura, pentru ca de fapt nu e cea mai buna. Asa ca parerea mea este, ca sa-ti raspund la intrebare, ca BRD este, de vreo doi ani deja, mai buna decat BCR.
februarie 29, 2008 la 4:00 pm
corecte remarci, silverstar. BCR`ul e pe grup, iar BRD ca banca. de anul trecut din vara profitul a fost mai mare la BRD. Cat despre comisioane, faci observatii de bun simt. Poate fi din volumetrie, asa cum poate fi si din marja.
cat despre diferenta de standerul de raportare, asa este. Intentia nu a fost sa compar volumele, cat mai degraba sa trec indicatorii intr`un tabel. Voi corecta si in text. Multumesc pentru observatii.
februarie 29, 2008 la 4:34 pm
Da, ca de obicei, se apeleaza la raportarea in tot felul de moduri, astfel incat rezultatele sa nu poate fi comparabile intre ele. Au dat BRD-ul in standardele romanesti, dam noi BCR-ul in IFRS si mai dam si pe tot grupul. Oricum, nu-i vorba doar de cele doua, cam toate fac la fel. Nu mai stiu cum sa-si ascunda rezultatele si sa le prezinte in cea mai buna lumina. Si daca faci cea mai mica paralela intre rezultate, ti se scoate in fata ca nu sunt comparabile. Oricum, o comparatie intre BCR si BRD e acum clar in favoarea celei din urma, si prin prisma faptului ca BCR inca nu a terminat restructurarea si nu si-a turat motoarele la maxim. Sa vedem ce s-o intampla cand o sa mearga la “viteaza de croaziera”, ca sa zicem asa.
februarie 29, 2008 la 4:50 pm
corect, asa este. ti se prezinte uneori de asa maniera incat chiar si o pierdere ti s`ar parea un succes. C`asa`i romanul…
februarie 29, 2008 la 5:05 pm
Rezultatele le veti putea compara in curand. BRD va publica rezultatele in IFRS inainte de AGA.
Erste cosmetizeaza, pentru ca nu are sens ca BCR sa prezinte rezultate in IFRS.
februarie 29, 2008 la 5:08 pm
AGA la BRD mi se pare ca e prin aprilie, daca nu ma insel. Oricum, cata vreme nu le avem detaliate pe linii de business, comparatia e dificilla si in-accurate.
Am pus pe blog si cateva diferente dintre IAS si IFRS, ca nu prea stiu ca lumea sa fie obisnuita cu ce se mananca cele doua tipuri de raportare.
Multumesc pt informatii, Sylver.
martie 1, 2008 la 12:51 pm
Smecherii se intampla si la case mai mari: http://www.bogdanpopa.ro/?p=157
martie 17, 2008 la 6:41 pm
Salut Dan,
Asa cum iti spuneam, ai acum ocazia de a compara rezultatele BRD /vs/BCR exprimate, consolidat, in IFRS. Daca se mai indoia cineva, rezultatele BRD pot fi vazute pe http://www.brd.ro/&files/1-3raport-consiliu-admin-consolidat.pdf
In IFRS, rezultatul net al BRD pe 2007 este de 1,019 miliarde RON, adica aproximativ 306 milioane EUR, ceea ce surclaseaza grupul BCR. Ceea ce era de demonstrat. Sa speram ca la anul BCR va face publice si rezultatele neconsolidate, doar pe banca, in RAS.
august 10, 2008 la 8:08 am
brd dupa parerea mea ii o banca unde s-a facut un pic de ordine ….rezultatele se vad.
bcr ii o banca in care angajatii au ajuns la gradul maxim de saturatie vis a vis de ineptiile ce se preconizeaza .
subsidiarele de asigurari au fost vindute nu mai este bcr actionar majoritar la ele.(5%).
cinstit cred ca a fost una din surprizele anului dpdv. economic. Sa ti distrugi cea mai ieftina sursa de finantare ptr.banca ii o enigma??? la care tata treichl nu stiu ce poate sa zica.
bcr si subsidiarele pina nu se rezolva problemele legate de:
- frica fata de pierderii scaunului de catre unii sefuti (mergind pina la mojicie)
-lipsa unui feed back real.
- incetarea transformarii abolventilor de finante banci in agenti de vinzari.
etc…